درباره پخش عقاب

معرفی شرکت پخش عقاب

سیستم‌های سنتی توزیع، همواره هزینه‌های گزافی بر تولیدکنندگان تحمیل می‌کنند. شرکت پخش عقاب، به پشتوانه بیش از 70 سال تجربه شرکت حلوای عقاب و با نگرشی علمی به مقوله‌های فروش و توزیع در سال 1385 تأسیس گردید. این شرکت از بدو تأسیس، همواره سعی بر آن داشته تا کلیه فرآیندها و فعالیت‌های خود را با رویکردی کاملا علمی پیش ببرد تا بتواند به عنوان شرکتی پیشتاز و مدرن در عرصه ارائه خدمات پخش و توزیع در کشور گام بردارد.شرکت پخش عقاب برای تحقق این مهم، با بهره گرفتن از سیستم‌های علمی فروش و پیاده سازی سیستم‌های مدیریت کیفیت و پایش پیوسته همواره سعی در رفع نواقص و  بهبود روش‌های اجرایی خود داشته است. روند پیشرفت این شرکت در مدت زمان کوتاهی که از تأسیس آن می‌گذرد، به گونه‌ای است که نیروی انسانی شاغل در آن از 28 نفر، به بیش از 750 نفر؛ و فضای اداری آن از 300 متر مربع در ساختمانی یک طبقه، به 1200 متر مربع در مجموعه هولدینگ عقاب ارتقاء یافته‌است و در حال حاضر، محصولات سبد پخش عقاب در انباری به وسعت 17،000 متر مربع انبارش و نگهداری می‌شود.

شرکت پخش عقاب به علت گسترش و تنوع فعالیت‌ها به مرور واحدهای خود را توسعه داده و امروز با داشتن 13 واحد ستادی و 10 واحد عملیاتی فروش تلاش می‌کند تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهد و از این طریق موجبات رضایت همه‌جانبه آنان را فراهم آورد. واحدهای ستادی شامل تحقیقات بازار، بازاریابی ، توزیع، فناوری اطلاعات، برنامه ریزی، کنترل کیفیت، اداری ، منابع انسانی، مالی، بازرگانی خارجی، سیستم و استراتژی، انبار و تامین می‌شود. این واحدها وظیفه انجام امور برنامه ریزی و اداری-مالی شرکت پخش عقاب را بر عهده دارند، اما نهایتا هدف همه آن‌ها ارتقا میزان فروش شرکت است.

برای دست‌یابی به سیستم فروش و توزیع بهینه و کارآمد، واحدهای فروش پخش عقاب در قالب بخش بندی های های زیر فعالیت می‌کنند:

  • پخش مویرگی تهران در سه لاین مجزا (شوینده، بهداشتی-آرایشی،غذایی) وظیفه پوشش حداکثری بیش از 24،000 خرده فروشی شهر تهران و حومه را بر عهده دارد. فروش در این بخش ها به صورت جداگانه برعهده واحدهای فروش مویرگی تهران در زمینه مواد غذایی و واحد های فروش هنکل شوینده دربخش شوینده و هنکل آرایشی، در بخش بهداشتی-آرایشی است.
  • پخش بازارهای خاص که وظیفه تحت پوشش قرار دادن بخش های پنهان بازار چون رستوران‌ها، هتل‌ها، ارگان‌های دولتی و بسیاری دیگر از این دست را برعهده دارد در حال حاضر با 4400 نقطه فروش همکاری دارد. این بخش از فروش توسط واحد فروش بازارهای خاص مدیریت می‌شود.
  • پخش زنجیره‌ای‌ها و تعاونی‌ها که نگاهی آینده نگرانه به بخش فروشگاه‌های بزرگ دارد. پخش عقاب قدرت روز افزون این بخش از بازار را درک کرده و یک واحد ویژه تخصصی با نام زنجیره‌ای و تعاونی به آن اختصاص داده است که در حال حاضر با حدود 600 فروشگاه زنجیره ای و تعاونی در ارتباط است.
  • پخش عمده فروشی‌های تهران که با نگرشی عمیق به بازار سنتی سعی دارد این بخش از بازار را تحت پوشش قرار دهد. مسئولیت‌های این بخش برعهده واحد عمده خیام است.
  • پخش مویرگی کرج در دو لاین مجزا (غذایی، بهداشتی-آرایشی) وظیفه پوشش کلیه نقاط فروش در شهر کرج و حومه را بر عهده دارد..
  • پخش مویرگی قم در دو لاین مجزا (غذایی، بهداشتی-آرایشی) وظیفه پوشش کلیه نقاط فروش در شهر قم وحومه را برعهده دارد.
  • پخش شهرستان که با جذب و تامین نماینده‌های قدرتمند در سراسر ایران، سطح پوشش شرکت عقاب را به سراسر ایران گسترش می‌دهد. واحد تخصصی فروش شهرستان با داشتن نمایندگان در شهرهای مختلف ،این مسئولیت خطیر را بر عهده دارد.

شرکت پخش عقاب که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های پخش کشور شناخته می‌شود موفقیت خود را مدیون پیروی و ساختار پذیری از برنامه‌های استراتژیک با محوریت مدیریت استراتژیک است. همین رویکرد و برنامه‌ریزی درست و تعهد به اجرای صحیح آن‌ها طی سالیان اخیر باعث رشد و توسعه پیوسته این شرکت گردیده‌است. پخش عقاب، هر ساله با جمع‌آوری ،تحلیل وارزیابی اطلاعات بازار و اطلاعات درونی سازمان، عملکرد خویش را به صورت مستمر در جلسات بازنگری ارزیابی کرده و با تعیین اهداف در بازه های زمانی کوتاه مدت و میان مدت برنامه‌های استراتژیک خود را برای تحقق این اهداف تدوین و پیاده سازی می‌کند و از این طریق طی سال‌ها فعالیت، با ارائه خدمات دقیق، علمی و منحصربفرد موفق به جلب اعتماد و رضایت مشتریان شده و به جایگاهی درخشان در صنعت پخش و توزیع کشور دست‌یافته است، از این رو امروزه شرکت پخش عقاب به یکی از اولین انتخاب‌های برندهای مطرح داخلی و خارجی همچون هنکل،حلوای عقاب،روژین و... بدل شده است.

بیانیه ماموریت

شرکت پخش عقاب فعالیت خود را توزیع محصولات سوپرمارکتی وآرایشی و بهداشتی در بازار ایران می‌داند. این سازمان تمایز اصلی خود را "منظر علمی به بازار" می‌داند و به همین منظور تمامی فعالیت‌های خود را در قالب نظام برنامه ریزی استراتژیک که در راستای اهداف هولدینگ عقاب می‌باشد تعریف نموده و معتقد است برای عرضه و توسعه محصولات در بازار می‌بایست در تمامی وجوه سازمان از "طرح بازار" استفاده نمود.

ما تلاش می‌کنیم از سلاح تحقیقات بازار نیازهای تصریحی و تلویحی مشتریان را به صورت فرصت‌ها و تهدیدهاي بازار درک کرده و با تبدیل آن به طرح بازار، کارفرمایان و کارکنان خود را متقاعد سازیم تا با گویش علمی با بازار مکالمه نموده و محصولات خود را اصلاح نمایند.

شرکت پخش عقاب بر دو اصل احترام و علم استوار است. احترام به سهامداران در انتخاب مناسب کارفرمایانی که تفکراتشان با مدیریت علمی هماهنگ باشد. احترام به کارفرمایان که محصولاتشان را به ما سپرده و باید برای گسترش فروش آن‌ها تلاش کنیم. احترام به کارکنان که متفکر و مجری این گسترش‌اند و می‌بایست برای رضایت و پویایی ایشان تلاش نمائیم و از همه مهم تر احترام به مشتریان که می‌بایست برای درک و پاسخ به نیازها و نظراتشان از طریق جذب و بررسی شکایات مشتریان و سنجش رضایت مشتریان کوشش کنیم. اما برای علمی کردن و بهبود مستمر اثربخشي سيستم مديريت سازمان، تمامی فعالیت‌های خود را از طریق نظام برنامه ریزی استراتژیک طرح‌ریزی نموده و سپس براساس استاندارد های ISO 9001:2015 و ISO 10002: 2014 در قالب رویه‌های علمی تدوین شده اجرا مي‌نمائیم.

اینجانب و تمامی همکاران ملزم به اجرای خط مشی کیفیت شرکت می باشیم و انتظار است ، تمامی مسئولین نسبت به تبیین آن در بین کارکنان اهتمام داشته باشند.

مديرعامل

سید مجید ناصری

اهداف کلان سازمان

  • مهندسی هزینه های عملیاتی در سازمان
  • افزایش رضایت مندی مشتریان
  • افزایش اثر بخشی شکایات مشتری
  • افزایش فروش به بازارهای جدید
  • توسعه سیستم های اطلاعاتی یکپارچه
  • توسعه شایستگی منابع انسانی
  • افزایش درآمد عملیاتی در بازارهای فعلی
  • رشد درآمد از منبع محصولات جدید اضافه شده به سبد کالاهای پخش
  • ارتباط فعالانه و مستمر با کارفرمایان
  • برنامه ریزی تامین جامع و اثر بخش
  • کنترل کیفیت اثر بخش
  • انبارش امن و ایمن
  • توزیع به موقع و کامل
  • فروش بر اساس تارگت مصوب
  • بازاریابی اثر بخش
  • تامین به موقع و کامل
  • تحقیقات بازار اثر بخش
  • ارزیابی عملکرد بهبود و برنامه ریزی استراتژیک

مسئولیت اجتماعی سازمان

مسئولیت اجتماعی سازمان (Corporate Social Responsibility) مسئولیتی است که شرکت در قبال جامعه، افراد و محیطی که در آن فعالیت دارد، بر عهده دارد. این مسئولیت فراتر از ملاحظات اقتصادی بوده و در تعریفی ملموس‌تر به فعالیت‌هایی در جهت استفاده بهینه از منابع طبیعی، منفعت اجتماعی، بهبود شرایط زندگی، سلامتی و... گفته می‌شود.

شرکت پخش عقاب، با سال‌ها تجربه‌ی موفق در صنعت پخش و توزیع و با در نظر گرفتن سیستم‌های علمی در حوزه‌ی فروش در سال 1385 تأسیس شده است. این شرکت با نگاه دقیق و اصولی به سیستم‌های مدیریتکیفیت و اجرا ، سازوکاری موفق و نظام‌مند را پایه‌ریزی و ظرف مدت کوتاهی توانسته است نیروی انسانی، تجهیزات و وسعت انبار خود را به پشتوانه برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و استراتژی علمی چندین برابر کند. پخش عقاب با تجزیه تحلیل بازار و بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای احتمالی، کارکنان و کارفرمایان را به سمت مسیر درست راهنمایی کرده تا بتواند، محصولات مطلوب و باکیفیت را با روشی صحیح به مصرف‌کننده برساند. این شرکت در این مسیر همواره به ابعاد اصلی مسئولیت‌های اجتماعی سازمان پایبند بوده و در تمام تصمیم‌گیری‌های خود این اصول را رعایت کرده است.

شرکت پخش عقاب در راستای پایبندی به مسئولیت های اجتماعی در حیطه مربوط به صنعت خود، تلاش می‌کند تا حفاظت از طبیعت و سلامت انسان‌ها را سرلوحه امور خود قرار دهد. به همین منظور این شرکت پیش از واردکردن هر محصول به سبد پخش خود، ابتدا با انجام تحقیقات گسترده در مورد نحوه‌ی تهیه، مواد اولیه، مخاطبان هدف و بسته‌بندی محصولات نسبت به سلامت بودن آن‌ها و عدم تأثیر منفی بر محیط‌زیست و سلامت انسان اطمینان حاصل می‌کند.

به‌عنوان‌مثال طی سال‌های اولیه فعالیت، شرکت عقاب، دخانیات و نوشابه‌های انرژی‌زا را علیرغم سود مالی فراوان از سبد محصولات خود کنار گذاشت. این شرکت می‌کوشد ااز این طریق ، سدی برابر عادات رفتاری غلط همچون استعمال دخانیات و مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا به عنوان عوامل مضر برای سلامت جامعه بخصوص جوانان باشد. از سویی دیگر شرکت پخش عقاب همواره با تولیدکنندگانی همکاری می‌کند که محصولاتی سالم و دارای گواهینامه‌های معتبر ملی و استاندارهای جهانی تولید می‌کنند.

رفتار مسئولانه و متعهدانه در تمامی بخش‌های جامعه از تولید تا مصرف می‌تواند نقشی کلیدی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها و اختلالات مختلف داشته باشد. لذا با برخورداری از انتخاب‌های هوشمندانهٔ این‌چنینی از سوی شرکت‌های بزرگ و افراد ذینفع می‌توان جامعه‌ای سالم‌تر و شاداب‌تر داشته و فرهنگ زندگی سالم را از در افراد جامعه نهادینه کرد. امید است از طریق این مهم گامی برای پیشرفت کشور برداشته شود.

افتخارات پخش عقاب