مقایسه صنعت پخش در ایران و کشورهای پیشرفته

مقایسه صنعت پخش در ایران و کشورهای پیشرفته

در صنعت پخش، تمامی ذینفعان، از تولید‌کننده تا پخش‌کننده، عمده‌فروش و خرده‌فروش، همه به دنبال بازگشت سرمایه و سودزایی هستند. در تمام دنیا، روش‌ها و مدل‌های پخش، روز به روز در حال پیشرفت و بهبود هستند. امروزه موفقیت یک برند با افزایش آگاهی مردم از آن برند رابطه‌ی مستقیمی دارد. در همین راستا، شرکت‌های پخش با بکارگیری مدرن‌ترین روش‌های پخش و توزیع کالا، نه تنها می‌توانند منجر به افزایش فروش شرکت‌ها شوند، بلکه محبوبیت، شناخت و آگاهی نسبت به محصول را نیز در بین خریداران تحت تاثیر قرار می‌دهند.

در کشورهای اروپایی و آمریکایی، سیستم پخش و توزیع به شدت پیشرفته شده و تمامی برندها و شرکت‌های تولید‌کننده به این باور رسیده‌اند که با کمک بهترین شرکت‌های پخش، علاوه بر فروش محصولات خود، می‌توانند سودزایی نسبتا بالایی نیز داشته باشند؛ چراکه استفاده از متدهای پخش مستقیم، نیازمند نیروی انسانی، سرمایه و زمان بیشتری است و متعاقبا در بلندمدت هزینه بیشتری را در پی دارد. در کشورهای خارجی و پیشرفته، طیف گسترده‌ای از خریدها، به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود و سیستم پخش این کشورهای پیشرفته به گونه‌ای است که کالا را به دست مشتری نهایی می‌رساند که همین امر لزوم وجود عمده‌فروش و خرده‌فروش را تا حد زیادی از بین برده‌است.

براساس آخرین آمار، در منطقه‌ی خاورمیانه، 59% از خریداران، از فروشگاه‌های دیجیتال استفاده می‌کنند که این آمار درمورد ایران نیز صدق می کند؛ در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی و بهبود زیرساخت‌های اینترنتی در کشورمان، منجر به افزایش تمایل برای خرید آنلاین، به ویژه در میان شهروندان کلان‌شهرها شده است، اما این در حالی است که ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته، هنوز جای زیادی برای پیشرفت در زمینه‌ی فروش آنلاین دارد و همچنان سیستم‌های فروش کالا به شکل سنتی در ایران بیشتر رواج دارد.

همچنین افزایش تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در اقصی‌نقاط کشور، نشان از تغییر سبک زندگی و عادات خرید دارد، اما همچنان در بسیاری از شهرستان‌ها، دسترسی مردم به محصولات تنها از طریق بازار سنتی و سیستم‌های پخش سنتی میسر است. در این بازارها همچنان لازم است تا کالا توسط شرکت‌های پخش به خرده‌فروشان و از آنجا به دست مصرف‌کننده‌های نهایی برسد.
در نهایت می‌توان گفت که وضعیت بازار و کانال‌های توزیع و پخش کالا در همه کشورها کمابیش مشابه هستند و در هر حال وجود یک شرکت قدرتمند پخش در کنار هر تولیدکننده‌ای لازم است تا وظیفه توزیع کالا را بین مصرف‌کنندگان نهایی یا عمده‌فروشان و خرده‌فروشان به بهترین نحو انجام دهد. در همین راستا، شرکت پخش عقاب، با کمک متخصصین باتجربه و کارشناسان متبحر ضمن اینکه نسبت به بازار ایران شناخت کامل دارد و نیازهای مخاطبان را دائما رصد و تحلیل می‌کند، نسبت به آخرین روندهای صنعت پخش و ساختار بازارهای مدرن نیز آگاهی کامل دارد. شرکت پخش عقاب با ارائه مدرن‌ترین خدمات پخش در ایران از جمله ماشین‌های حمل و نقل دارای GPS ، کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیرها را برای پخش محصولات مصرفی معرفی می‌کند. همچنین با پیش بینی روندهای آتی در این بازار برای هرگونه تغییر در آینده، آمادگی کامل دارد و با ارائه راهکارهای علمی برای پخش، تجارت بازارهای سنتی را نیز به سمت مدرن‌شدن هدایت می‌کند.

شرکت پخش عقاب با بیش از یک دهه تجربه در صنعت پخش ایران و با دانش گسترده خود نسبت به مصرف‌کنندگان ایرانی، موفق به ایجاد کانال‌های مدرن و اثربخش برای پخش محصولات شده‌است. شرکت پخش عقاب با پشتوانه‌ی دانش گسترده خود از تولیدکنندگان داخلی ، برندهای خارجی فعال در بازار ایران و الگوی خرید مصرف‌کنندگان، بهترین مشاور در زمینه پخش محصولات به شمار می‌آید. این امر موجب شده تا شرکت پخش عقاب بتواند با درایت و تکیه بر علم روز، کالاهای مصرفی را با بهترین کیفیت و به راحت‌ترین شکل ممکن، در دسترس طیف گسترده‌ای از مخاطبان هدف قراردهد.

به اشتراک بگذارید