چرا قفسه فروشگاه از تبلیغات مهم تر است؟

اهمیت قفسه فروشگاه برای برند

کارشناسان برندینگ خیلی درباره اهمیت تبلیغات صحبت می‌کنند. درباره رسانه‌های دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی، پخش تلوزیونی، سینمایی، رادیویی، چاپی، ایمیلی و غیره حرف می‌زنند. درست است، همه این موارد نقش مهمی در رشد برند دارند. اما آیا به اندازه کافی به قفسه فروشگاه نیز توجه می‌شود؟

مشتریان یا از روی فهرست خرید یا هیجانی خرید می‌کنند، یا در کل عمرشان برند شما را می‌شناسند و آن را در قفسه های فروشگاه کشف می‌کنند. در هر صورت سه دلیل برای اهمیت قفسه های فروشگاه وجود دارد.

دسترسی به مخاطبین

قفسه فروشگاه های زنجیره‌ای بزرگ روزانه صدها هزار بازدیدکننده دارند. کمتر رسانه‌ای این میزان از دسترسی به مخاطبین را دارد. پس مهم است که حضور قدرتمندی در قفسه فروشگاه داشته باشید.

جایگاه در تصمیم خرید

قفسه های فروشگاه بهترین مکان برای تأثیرگذاری بر تصمیم خرید است. در تبلیغات، شما باید ساعت‌ها درباره تعیین جایگاه نمایش بحث و فکر کنید. اما مشتریان پای قفسه درباره خرید تصمیم‌گیری می‌کنند. شاید بگویید قبل از فروش کارهای زیادی انجام می‌شود تا مشتری محصول شما را انتخاب کند، اما او از این تلاش‌های شما خبر ندارد.

آیا همه چیز به شانس شما بستگی دارد؟ تمام کارهای دیگر شما فرض می‌کند که مشتری پیام شما را دریافت می‌کند و احتمالاً در آینده اقدام به خرید می‌کند. اما چند درصد از اطلاعاتی که مشتری به صورت روزانه دریافت می‌کند در ذهن او می‌ماند؟

آخرین فرصت

این آخرین فرصت شما برای ایجاد رابطه (کسب اعتماد، معرفی محصول و اقناع مشتری) است. فرض کنید آنها تبلیغات، پست شبکه‌های اجتماعی یا گزارش روابط‌عمومی شما را در اخبار محلی دیده باشند. عالی است! اما برقراری ارتباط روی قفسه، آخرین فرصت است تا وعده‌های برند را محقق کنید. شاید یک مصرف‌کننده هر روز در فیسبوک با برند و محصولات شما در تعامل باشد و این امر مسلماً بسیار ارزشمند است، اما اگر این لایک و کامت‌ها در نهایت به خرید محصول ختم نشوند، کارهای شما هیچ ارزشی نداشته است. مدل تجاری شما هر چه قدر هم که نوع‌دوستانه باشد، خرید محصول پاداشی است که مشتری به کیفیت برند شما می‌دهد. اگر قفسه، مشتری را به سمت شما جذب نکند، چه چیز دیگری این کار را انجام می‌دهد؟

به اشتراک بگذارید