مسئولیت اجتماعی شرکت پخش عقاب

مسئولیت اجتماعی

مسئولیت اجتماعی سازمان (Corporate Social Responsibility) مسئولیتی است که شرکت در قبال جامعه، افراد و محیطی که در آن فعالیت دارد، بر عهده دارد. این مسئولیت فراتر از ملاحظات اقتصادی بوده و در تعریفی ملموس‌تر به فعالیت‌هایی در جهت استفاده بهینه از منابع طبیعی، منفعت اجتماعی، بهبود شرایط زندگی و سلامتی و… گفته می‌شود. اشکان شهبازی معاون شرکت پخش عقاب گزارشی از مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت و اقدامات انجام شده در این زمینه ارائه داده است.
شرکت پخش عقاب همواره تلاش دارد به ابعاد اصلی مسئولیت‌های اجتماعی سازمان پایبند بوده و در تمام تصمیم‌گیری‌های خود این اصول را رعایت کند. این شرکت در راستای پایبندی به مسئولیت اجتماعی در حیطه مربوط به صنعت خود، تلاش می‌کند تا حفاظت از طبیعت و سلامت انسان‌ها را سرلوحه امور خود قرار دهد. به همین منظور این شرکت پیش از وارد کردن هر محصول به سبد پخش ، ابتدا با انجام تحقیقات گسترده در مورد نحوه تهیه، مواد اولیه، مخاطبان هدف و بسته‌بندی محصولات نسبت به سالم بودن آن‌ها و عدم تأثیر منفی بر محیط‌زیست و سلامت انسان اطمینان حاصل می‌کند.

به‌عنوان‌مثال طی سال‌های اولیه فعالیت، شرکت پخش عقاب دخانیات و نوشابه‌های انرژی‌زا را علیرغم سود مالی فراوان از سبد محصولات خود کنار گذاشت. این شرکت می‌کوشد از این طریق سدی برابر عادات رفتاری غلط همچون استعمال دخانیات و مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا به عنوان عوامل مضر برای سلامت جامعه بخصوص جوانان باشد. از سویی دیگر شرکت پخش عقاب همواره با تولیدکنندگانی همکاری می‌کند که محصولاتی سالم و دارای گواهینامه‌های معتبر ملی و استاندارهای جهانی تولید می‌کنند.
رفتار مسئولانه و متعهدانه در تمامی بخش‌های جامعه از تولید تا مصرف می‌تواند نقشی کلیدی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها و اختلالات مختلف داشته باشد. لذا با برخورداری از انتخاب‌های هوشمندانه این‌چنینی از سوی شرکت‌های بزرگ و افراد ذینفع می‌توان جامعه‌ای سالم‌تر و شاداب‌تر داشته و فرهنگ زندگی سالم را از در افراد جامعه نهادینه کرد.

بیش از 750 نفر به طور تمام‌وقت در شرکت پخش عقاب مشغول به فعالیت هستند. ما به خوبی آگاهیم که 750 نفر معادل تأثیرپذیری 750 خانواده از مسائل جاری در پخش عقاب است. بر این باوریم که کار در محیط شاد و مفرح باعث به وجود آمدن انرژی مثبتی خواهد شد که به خانواده نیز انتقال خواهد یافت. فراموش نکنید که این خانواده‌ها بخشی جامعه ما هستند و یکی از اقدامات مثبت پخش عقاب در راستای مسئولیت اجتماعی، طرح‌های انگیزشی است که برای کارکنان برگزار می‌شود. در همین راستا مدیریت شرکت در زمستان سال 1396 اقدام به برگزاری طرح انگیزشی با عنوان جام جهانی نمود و طی آن به 10 نفر از کارکنان برتر تور جام جهانی روسیه اهدا شد. همچنین این طرح شامل مسابقات متعدد ازجمله برگزاری لیگ‌های درون‌سازمانی فوتبال دستی و پلی استیشن بود که در محیطی شاد و فرح‌بخش برگزار شد.
علاوه بر آنچه ذکر شد، شرکت پخش عقاب به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ عقاب نیز فعالیت‌هایی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی دارد. ازجمله این فعالیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تأسیس درمانگاه خیریه الغدیر در غرب تهران
  • ساخت مدارس و ارائه کمک‌های آموزشی در سطح استان تهران
  • همکاری مستمر با موسسه خیره حمایت از بیماران سرطانی بهنام دهش پور
  • کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور از طریق ارسال محصولات غذایی

در شرکت پخش عقاب مسئولیت‌های اجتماعی هدفی نیست که یک بار به آن دست یافته و خاتمه یابد، بلکه مسیری است که نمی‌توان پایانی برای آن متصور شد. هرساله در سطح مدیریت کلان پخش عقاب تصمیم‌گیری‌های جدیدی در مورد مسئولیت‌های جدید گرفته شده و بر آن‌ها افزوده می‌شود. از جمله همین نشریه‌ای که اکنون در دست دارید با هدف برقراری ارتباط آگاهی‌بخش با مشتریان و در راستای مسئولیت اجتماعی پخش عقاب در برابر جامعه مشتریان به رشته تحریر در آمده است. از دیگر اهداف پخش عقاب در سال 1397 و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی آن، مسئله صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تلاش برای بازیافت حداکثری ضایعات است. امیدواریم که از این طریق بتوانیم قدم دیگری در مسیر حفظ محیط‌زیست برداریم.

به اشتراک بگذارید