عملیات اجرایی فروش بر مبنای برنامه جامع بازاریابی

پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و فعالیت‌های زمینه‌ای انجام شده، حال زمان آن فرا رسیده که محصول با قدرت هرچه بیشتر وارد بازار شود. تیم‌های مختلف فروش در قالب واحدهای فروش حوزه 1 و حوزه 2 تهران، فروش شهرستان، فروش بازارهای خاص و فروش تعاونی‌ها و زنجیره‌ای‌ها با تمام قدرت محصولات را در سراسر کشور پخش می‌کنند. در مواقعی که ویژگی‌های یک محصول واحدی مستقل طلب کند شرکت ممکن است به تأسیس واحد ویژه آن و یا لاین ویژه توزیع اقدام نمایند. به عنوان مثالی از این نوع اقدامات می‌توان به «واحد فروش پارس حیات» اشاره کرد که به صورت تخصصی برای فروش محصولات بهداشتی شرکت حیات تأسیس شد؛ و یا «واحد فروش هنکل» و «لاین ویژه پخش شوینده» که با توجه به نیازهای ویژه محصولات شوینده شرکت «هنکل پاک وش» تأسیس شد.

نظارت بر اجرای برنامه بازاریابی

هدف تمام برنامه‌ریزی‌ها برای یک محصول، فروش بیشتر و حضور قدرتمندتر در بازار است؛ این امر تنها با نگاه دقیق به بازار و طرح بازاریابی میسر خواهد شد. شرکت پخش عقاب باور دارد که طرح بازاریابی تدوین‌شده بر پایه داده‌های علمی و دقیق، بهترین راه موفقیت هر برند در بازار را نشان می‌دهد. از این رو واحد بازاریابی با تمام ابزارهای خود به صورت مداوم روندهای فروش و تغییرات بازار را رصد و اجرای تمام بندهای طرح بازاریابی را از واحدهای مختلف شرکت پخش عقاب و تأمین‌کنندگان طلب می‌کند.

استخراج تحلیل‌ها و گزارش‌های ماهیانه، فصلی و سالیانه

نتیجه پیگیری‌های اجرای طرح‌های بازاریابی در قالب جلسات متعدد با واحدهای درون‌سازمانی و تأمین‌کنندگان محترم صورت می‌گیرد.شرکت پخش عقاب نتایج تمام فرایندهای سازمانی را در قالب پک‌های اطلاعاتی به صورت دوره‌های ماهیانه، فصلی و سالانه ارائه می‌دهد. این پک‌ها شامل اطلاعات حیاتی مرتبط با هر برند از جمله روندهای فروش در واحدهای مختلف فروش، روند فروش محصولات مختلف هر برند، درصدهای پوشش، تعداد مشتریان فعال، شکایات مطرح شده از محصولات، انحرافات برنامه‌ریزی گزارش‌های تیم کنترل و کیفیت است. علاوه بر داده‌های ارائه شده در هر پک اطلاعاتی، تحلیل واحد بازاریابی بر این داده‌ها نیز به هر پک ضمیمه می‌شود که خود می‌تواند دید بهتری نسبت به روندها و آینده محصول به مدیران برند بدهد.